tisdag 16 oktober 2012

FALL FITNESS CHALLENGE: VECKA 2

Okej, vecka två. Det är alltid lika intressant det där med invägning för det är helt omöjligt att känna hur det har gått på en vecka. Man kan ha gått ner två kilo utan att känna sig mindre liksom. Eftersom jag gick ner två kilo förra veckan hade jag inga förhoppningar om något större minus på vågen i dag. Bra resultat vecka två! Strax i bloggen
Glad tjej!

Resultat vecka 2 


Vikt: Minus 1,4 kilo.
Mått: Minus 3 cm i midjan. Har inte tagit fler mått än så - fy på mig!
Välmående: Glad, pigg, STARK! Har ökat i styrka markant de senaste två veckorna - win!

Kommentar: Jag blev ärligt talat chockad över veckans resultat och mycket beror på att jag inte lider för att uppnå de här resultaten. Jag känner mig liksom inte hungrig eller trött vilket man lite förväntar sig när man skärper till sin kost. Det är inte heller något konstigt om man är lite hungrig eller energilös i början. Det känns inte som om jag går på en strikt diet alls - vilket i sig ju är något bra. Nu har jag totalt tappat 3,4 kilo fett på två veckor (min plan var två kilo i månaden) så skulle det börja gå mycket långsammare nu är det helt rimligt. Det gäller att inte bli bortskämd med sina resultat utan fortsätta vara realistisk!

Hur går det för er som gör det här med mig? Kommentera!

15 kommentarer:

  1. Grym är du!

    har följt din inspirerande blogg länge och imponeras av din viljestyrka. Undrar nu lite hur din kost ser ut under FALL FITNESS CHALLENGE, vad äter du och vad använder du för program när du räknar ut kalorier och sammansättning?

    Fortsätt kämpa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stine! Tack så mycket, kul att du gillar bloggen! Jag svarar på din fråga i ett eget inlägg!

      Radera
  2. Hej, har en fraga..hur gjorde du met festandet i perioden du försökte att na ditt mal? Man känner sig bara dumt om man gar ut o inte dricker nagot..da kan man lika gärna stanna hemma. Tipsa !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ingen dum fråga alls... Jag slutade inte med alkohol under mitt projekt eftersom jag inte dricker särskilt ofta och inte har problem med att vara ute utan att dricka. De gånger jag kände för det drack jag vitt, torrt vin eller drinkar på vodka som vodka/soda/lime eller GT. Mineralvatten är också bra! Håll dig till max ett-två glas i veckan så borde det inte vara några problem! Du kan ju ta ett glas vin och sedan dricka något alkoholfritt resten av kvällen! Kram

      Radera
  3. Hej! Jag vill också veta vad det är för kostupplägg! Trodde först att du körde Whole30, men sen såg jag bovetekexen... Skriv gärna ett helt inlägg om hur du tänker kring fett/proten/kolhydrater!
    Grattis till de fina resultaten du uppnått än så länge,
    you go girl!

    SvaraRadera
  4. Grymt bra jobbat Danielle!
    Jag ligger en vecka efter dig och mitt första resultat är inte mer än -0.5kg men jag känner mig nöjd ändå eftersom jag var bortrest och inte kunde laga egen mat utan åt på restaurang lunch-middag och lunch igen.
    Excuses excuses javisst, men jag är ändå väldigt nöjd med mitt resultat. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som ett superbra resultat tycker jag! Go go go!

      Radera
  5. Hej Danielle!
    Tack sa mycket för ditt svar. Jag har kört i en vecka LCHF och min resultat är minus 2 kg.Jag äter runt 1500 kcal dagligen. Vill gärna ga ner 12 kg till. Mitt problem dock är att jag alltid haller längre än nagra veckor :( Far se hur det gar den här gangen...Inatt drömde jag att jag äter godis. Det var sa bra att vacka och bara se att det inte har hänt. Hur gick det för dig att halla motivationen?
    Respect :)

    Valentina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen! Mitt enda svar till dig är - HÅLL UT! Det blir lättare med tiden och du kommer vara SÅ stolt över dig själv. Fundera på hur du vill leva ditt liv. Vill du hela tiden tänka på mat och vikt, hoppa på en diet, hoppa av. Det tar OTROLIGT mycket energi att konstant fundera på om man ska äta rätt eller inte. Även om det är skitsvårt att ställa om sitt liv så är det en sådan befrielse att sedan slippa tänka på att man borde träna/äta nyttigt. Man bara gör. Och man älskar sig själv för det! Kram!

      Radera
  6. Jag vill också vara med! La om till LCHF för 3 mnd sedan, fast slutade träna och gick upp i vikt. Totalt under sommaren har jag gått upp 7 kg. Nu vill jag gå ner till min målvikt, bygga muskler och känna mig snygg! Jag är igång med träningen, fast tror jag äter för mycket. Kanske jag borde vara striktare LCHF. Jag äter tex en halv röd paprika/tomater varje dag i mina sallader. Vet inte riktigt hur jag ska göra.

    Träning minimum 5 dagar i veckan: 3 splitt styrka och intervallträning 2-3 gånger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Låter som en toppenplan! Enligt mig är det viktigare att inte överäta (energi) än att ta bort alla röda grönsaker. Jag har alltid ätit paprika/tomater och tycker jag får exakt samma effekt med liberal lågkolhydratskost. Viktigare är att se över hur mycket man äter - är min erfarenhet. Eventuellt om du är väldigt känslig och känner dig hungertriggad av röda grönsaker.

      Angående träningen: Satsa på de fem gångerna. Korta intervallpass (20 minuter) och 3 styrkedagar låter perfekt. Se till att ha hög kvalitet på styrkepassen - fokuserat och tungt! Kram!

      Radera
    2. Gud vad trevligt med svar! Blev peppad nu :D En fråga till: Hur många kalorier per dag ska jag lägga mig på i så fall. Kanske borde testa att räkna ut så jag inte äter för mycket.

      Kram :D

      Radera
    3. Ett bra mått är att räkna på det du äter i dag. Räkna exakt, väg gärna maten! Att bara uppskatta kan bli fel. Om du tycker att du inte uppnår de resultat du vill ha kan du börja med att klippa 200-300 kalorier om dagen (men aldrig mindre än 1200 kcal om dagen). Försök att fylla magen med mer grönt, det gör dig mätt och förser dig också med viktiga vitaminer och näringsämnen som kommer hålla dig pigg och glad. Näringsbrist handlar mer om VAD vi äter och inte hur mycket vi äter. Man kan få i sig massor av bra näringsämnen trots att man ligger på ett kaloriunderskott. Ät ungefär lika mycket energi alla dagar i veckan, dvs banta inte på veckodagar och frossa på helgen. Kroppen blir ledsen då och gör inte det du vill att den ska göra. Lycka till!

      Radera
    4. Tack så himla mycket! Nu Gäller det :D

      Radera