tisdag 7 augusti 2012

OM

Jag som skriver bloggen heter Danielle. Jag är halvbritt som nu bor i Stockholm och försörjer mig på att skriva. Mycket om träning och hälsa såklart men även nöje, inredning, mode, mat, skönhet, design och livsstil. Andra saker jag tycker om att nörda ner mig i är politik och läppstift. Jag började arbeta med journalistik 2006 och har arbetat både som redaktör och reporter på flera redaktioner. I dag är jag frilansjournalist.

Privat driver jag denna blogg, Lipstick and Low Carb, som har funnits i många olika versioner. Jag började blogga 2006 och sedan 2011 har den haft nuvarande inriktning. Jag skriver denna blogg som en personlig dagbok, för mig själv, men också med förhoppning om att kunna inspirera andra till ett aktivare, friskare och lyckligare liv. Välkommen!