onsdag 1 december 2010

MIN TRÄNING

Jag gillar att lyfta. Tungt, snabbt och nästan enbart med fria vikter. Mina bästa vänner är skivstängerna men jag gillar också hantlar, kettlebells, lådor, bollar och hopprep. Och så älskar jag min egen kropp och använder gärna den som redskap också. Jag har sedan början av 2013 fallit hårt för olympiska lyft som jag tekniktränar varje vecka. Jag tränar både själv i gymmet och med PT varje vecka.

Jag började styrketräna i början av 2011 och då var det maskiner och klassisk konditionsträning som gällde. När jag hade nått mitt viktmål bytte jag fokus och sedan dess satsar jag på att ta hand om min kropp och bygga den starkare. Jag vill också vara smidig och därför ägnar jag mig åt mycket rörlighetsträning och dejtar min foam roller ofta. Det senaste åren har jag, tillsammans med min PT, satsat mycket på teknik inom basövningar. Teknik före allt, kvalitet före kvantitet, fokus ger resultat.