onsdag 5 september 2012

Mina höstmål - nu kör vi!

Okej, den här sommaren har varit fantastisk! Men nu har de där fyra månaderna fram till nyår börjat och det är dags för fokus. Jag har tänkt en del i augusti på hur jag vill att min vardag ska se ut i höst. Små förändringar som kommer göra stor skillnad - tror jag. Som vanligt är målet att bli friskare, starkare och gladare! Något alla kan sträva efter, på sitt eget sätt.

Min höst 2012

- Styrketräning. Jag ska fokusera på basövningar och köra med tunga vikter. Detta för att öka min fettförbränning, bli starkare och fortsätta vara i bra form. Tekniskt sett strävar jag efter perfektion och lovar mig själv att inte slarva. Jag vill även lära mig mer teknik av mina tränare så att det sitter. Jag styrketränar fyra gånger i veckan, varav två pass är en timme var med tränare och två pass är under 40 minuter på egen hand eller med killen.
- Kondition. Jag är ingen löpare men jobbar såklart på min kondition ändå. Eftersom min styrketräning höjer pulsen rejält får mitt hjärta jobba även då. I höst vill jag däremot lägga in lite mer kondition i mitt program. Korta intervallpass blir det, max 20 minuter. Här tänker jag variera uppläggen från gång till gång. Tre gånger i veckan.
- Yoga. Jag har flörtat lite med Bikram yoga detta år men har nu kommit fram till, efter lite research och snack med yogisar, att just den formen av yoga inte passar mig. Jag har en väldigt aktiv och fysisk vardag och personlighet. Jag har lätt för att komma upp i varv, svårt att slappna av och känner mig nästan för pigg för mitt eget bästa. Därför tror jag att en lugnare form av yoga passar mina behov bättre. Nu har jag hittat ett ställe som dessutom erbjuder kortare lunchpass vilket passar mig perfekt. Jag siktar på ett till två pass i veckan.
- Avkoppling. I höst är planen att jag ska lägga mindre pengar på shopping och mer på sådant som får mig att varva ner och må bra. Dejter med min man eller massage är sådana utgifter som ger mig ro och livsglädje tillbaka!
- Teknisk detox. Jag vill bli tillbringa mindre tid framför datorn. När jag jobbar ska jag jobba, ska jag blogga så gör jag det och stänger av sedan. Jag vill inte klicka bort mitt liv så jag tänker mig att jag ska ägna max 1 timme om dagen med sådant som inte är jobb. Efter klockan 20 ska jag inte röra datorn om det inte är nödfall med jobbet eller gäller bloggen (men då ska det gå snabbt!).
- Kosten. Jag har ingenting här som jag vill eller bör förändra. Jag känner mig verkligen hemma och i harmoni med sättet jag äter på. Se där!
- Karriären. I höst vill jag verkligen fokusera på jobbet och hoppas sälja in och få många spännande uppdrag. Känner mig peppad! Jag lovar också mig själv att inte bli så stressad över saker jag inte kan påverka. Jag har jobbat som journalist i sex år och allt har gått bra hittills. Det finns ingen kris som inte går att lösa. Jag ska bara komma ihåg det också!

Hur ser era mål ut för hösten?


Here are my goals for the new season! Please translate if you want to know!

1 kommentar:

  1. Du är så sjukt inspirerande! Jag skulle gärna uppskatta tips på lättare mellanmål innan träning (jag kör mycket kondition nu men ska lägga in mer styrka efterhand) och gärna fler frukost tips! jag är väldigt insnöad i omelett just nu (och visst har inte tröttnat men variation är alltid kul och väldigt bra) älskar din blogg!

    SvaraRadera