tisdag 6 december 2011

Här kommer tomten!

Hörrni, jag tänkte att vi skulle köra en liten tävling. En julklappstävling! Jag tycker det är så kul att jag har fått många nya läsare det här året och älskar fortfarande min gamla läsare som har hängt med sedan jag tog studenten 2006. Shit, vad mycket som har hänt! Därför tänkte jag visa min tacksamhet med två julklappar som jag kommer lotta ut till två av er som tävlar! IMG_1645
I potten finns följande:

- Cinnamon Crispies! Bra som snacks eller frukost och är helt raw, veganvänliga och ekologiska. Urgoda små saker som är gjorda på bovete, kanel, vanilj. Från One Lucky Duck i New York. Med mandelmjölk är de helt fantastiska - en värdig lyxfrukost!
- Stevia! Det kanske är fler än jag som är nyfiken på detta kalorifria, naturliga sötningsmedel? Jag skickar med 10 småpåsar.
- Luna Bar! En proteinbar som är särskild utvecklad för kvinnor när det gäller vitaminer och mineraler. Bra innan eller efter träningspasset. Jag har alltid en i väskan! OBS! Innehåller nötter.
- Clif Bar! Atleternas favoritbar, bäst före ett tufft pass. OBS! Innehåller nötter.
- Bonus! Jag kommer också skicka med lite prover på skönhetsprodukter, parfymer och mini-nagellack. Vad det blir får vara en överraskning!

Så här tävlar du...

- Skriv en kommentar till detta inlägg. Du får självklart vara anonym men ska vara beredd på att skicka ditt namn och din adress via mejl om du vinner.

- Skriv en rad om vad du vill uppnå 2012. Det kan självklart vara kost- eller träningsrelaterat men kan också vara något helt annat, personligt eller yrkesmässigt.

- Skriv en rad om vad du vill läsa mer om i min blogg 2012. Fler recept? Träningsövningar? Mer vardag?

Tävlingen avslutas på fredag den 9 december. Lycka till!

Den här tävlingen är anordnad av mig som privatperson. Alla vinster är valda och köpta av mig.

21 kommentarer:

  1. Det jag vill uppnå under år 2012 är att starta ett företag, jag har ännu ingen konkret idé på vad jag ska göra men jag har ett alternativ som känns relevant inom konsultverksamhet.
    Det jag vill läsa mer på din blogg är lagom av allt, jag älskar smoothierecepten för det ger så mycket inspiration men om jag ska välja något så skulle det vara fler recept på soppor :)

    SvaraRadera
  2. Hej, självklart vill jag vara med och tävla! :)

    Det jag vill uppnå 2012 är att klara chins på egenhand. Det vore en sån stor boost för mej i min träning.
    Och att springa milen under en timme.
    Detta ska jag klara!

    Nu när jag följt din blogg ett bra tag och jag verkligen gillar den. Så tycker jag att under 2012 att du kan skriva lite mer recept, för allt verkar så himla gott!
    och du kan även toppa det hela med dina favoritövningar, kanske ett såndant varje söndag? då motivationen inte är allt för hög hos de flesta :)

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. åh, himla roligt med tävling!

    en sak jag vill uppnå under det kommande året är att bli starkare &gå upp i vikt! har varit sjuk väldigt länge och gick ner väldigt mycket i vikt som jag nu försöker att gå upp igen.

    ett annat mål är att springa ett marathon i augusti :)

    jag har läst din blogg så himla länge och älskar dina frukostinlägg och diverse smoothietips! jag har testat de flesta och har fått flera favoriter efter att ha läst dem i din blogg!

    SvaraRadera
  4. Jag arbetar och pluggar hårt och har gjort det länge. I år började jag träna (något jag aldrig fastnat för) och mår så otroligt bra när jag kört ett riktigt grymt pass på gymmet och äter bra, blir som en annan människa. Men hårt arbete, träning, och ett socialt liv är svårt att få ihop utan känna att man kommer bryta ihop när som helst. Det jag vill uppnå 2012 är att ha en balans i livet, utan att sluta med träningen och maten som får mig att må så bra.
    Skulle vara jätteroligt om du la upp fler recept, perfekt när man kan kolla igenom din blogg inför veckoplaneringen av maträtter. Tack för en grym blogg!

    SvaraRadera
  5. Under 2012 hoppas jag att jag blir bättre på att prioritera och få in träningen i min vardag. Ibland kan det vara svårt att finns en balans mellan träning, plugg och arbete, så därför är ett det viktigt mål. Det är även viktigt för mig att klara av sista året på min utbildning (läser till sjuksköterska) och hitta ett arbete som jag kommer trivas med och som kommer ger mig möjligheter att växa i mitt yrke. Att hjälpa människor är det viktigaste som finns!

    Och i din blogg hoppas jag att du kommer publicera ännu fler goda och spännande recept. Genom att läsa dina recept får jag idéer om vad jag vill laga och hur jag vill laga det. Du inspirera mig till att våga prova nya saker för att dina maträtter ser så aptitliga och goda ut.

    Tack för en mycket bra och läsvärd blogg! God jul :)

    SvaraRadera
  6. 2012 vill jag bli trygg i mig själv. Jag vill vara 27 år och älska livet, min kropp och må bra. Jag vill sluta räkna kalorier, jag vill sluta träna för mycket, jag vill fortsätta leva hälsosamt men jag vill förändra min syn på mig själv och se mer på hälsan som just du.

    SvaraRadera
  7. Jag bor en bra bit från min hemstad, precis som du, och mitt mål för 2012 är att fortsätta vara en så bra storasyster och förebild som möjligt för min 10 år yngre lillasyster.

    Jag hoppas på att få läsa mer pepp och ännu fler recept med dans!

    SvaraRadera
  8. Under 2012 ska jag göra en svensk klassiker med det främsta målet sub10 på Vätternrundan. Jag vill bli ännu starkare och uthålligare och fortsätta njuta av den glädjen som träningen ger mig! Utöver det vill jag fortsätta driva utvecklingen av den hemsida som jag är med och jobbar med som ska få flera tjejer att plugga teknik!

    De inlägg som jag uppskattar mest är de som innehåller inspirerande texter om hur bra du mår av träningen och den sunda livshållning du lever! Det vill säga det som går att läsa typ mellan raderna i de flesta av dina inlägg. Dina framgångar i gymmet och träningsövningar uppskattar jag också och de vegetariska recepten! Samt det faktum att du piffar till maträtter som jag tror kan uppfattas som tråkiga till festmåltider! Keep up a good work :).

    SvaraRadera
  9. År 2012 hoppas jag blir året då jag lyckas följa mitt hjärta, lita på min magkänsla och inte låta den överröstas av varken förnuft eller logik. Jag vill bli bättre på att lära känna mig själv och göra sådant som jag blir glad av, inte bara för att det borde göras. Även om att följa hjärtat kan göra ondare än att låta hjärnan styra ens liv, så bör man som Kirkegaard så fint uttryckte det "leva ett autentiskt liv", och det är precis det jag har för avsikt att göra. Hur? Det får tiden utvisa.

    Din blogg tycker jag så mycket, så mycket om! Jag tycker att det är trevligt att se hur du äter, dina recept och dina åsikter om hälsa.

    Stor cyberkram

    SvaraRadera
  10. Jag har valt att rita upp mitt sociala nätverk/skyddsnät med grenar för familj, barndomsvänner, nya bekantskaper, arbetskontakter etc. Inte helt kul att se att vissa av grenarna närmast stammen är rätt vissna medans jag vattnat och spridit solsken på kvistar som tagit mer energi än de givit. 2012 är mitt mål att stärka vissa band, beskära vissa buskage och se spirande löv på de avsticklingar som får mig att må bra, leverera mera och på så sätt bli en bättre medmänniska. Det är lätt att umgås eller ge kraft till människor/arbete som inte ger ngt tillbaka pga rädsla att säga nej, sen är det bästa vännerna som får ta att man ställer in för att man vet att de förstår. 2012 ska jag ge allt, men på rätt saker. Nathalie

    SvaraRadera
  11. År 2012 vill jag lära mig att leva mer i nuet, ta vara på dagarna bättre istället för att hela tiden bara längta efter något annat som ligger i framtiden.

    Jag skulle vilja läsa mer om olika spännande produkter du köper, både i matväg men också i skönhetsväg! :)

    SvaraRadera
  12. Året 2012 blir året då jag flyttar hem till Sverige och börjar ett nytt jobb. Utmaningen blir att få ihop sambolivet, jobb, träning och vänner. Jag har tidigare bott ensam utomlands vilket har inneburit mycket egentid som möjliggjort träning och hälsomat. Jag längtar till Sverige men det kommer bli en utmaning att få ihop livet hemma och fortsätta sätta mig själv först.

    Gällande din blogg är det alltid inspirerande att få ta del av recept och mattips. Jag skulle även gärna läsa mer om hur du hanterat platåer och motgångar. Samt tips på hur man undviker klassiska vardagsfällor.

    SvaraRadera
  13. Hej på dig! Har rätt så nyligen hittat hit, och vill såklart vara med och tävla. :-)

    Mitt största mål för 2012 är att börja yoga. Inte för att bli vältränad, gå ner i vikt eller vad det må vara, utan för att komma i kontakt med mig själv. Det här året har inneburit allt för mycket stress och oro och nu är det dags att prioritera om. Jag var på en föreläsning igår där man skulle blunda och tänka på de fem viktigaste personerna i sitt liv. Jag missade att ha med mig själv i den tanken. Det var brytpunkten för mig. Jag är viktig!

    I din blogg vill jag läsa fler tips om fantastiska, annorlunda, hälsosamma produkter. Superfoods och annat skojigt har en speciell plats i mitt hjärta (och skafferi) och jag kan aldrig läsa mig mätt på sådana tips!

    Stora kram!

    SvaraRadera
  14. Mitt mål för 2012 är att jag ska träna så jag får synligare muskler och även så jag klarar att göra 1 chins (eller fler) och en 1 pull up på stång (eller fler) på egen hand. Någonting som jag aldrig har klarat förr.
    Jag har också som mål att jag ska bli ännu bättre gällande mina studier så jag kan klara av nästa termin (som kommer bli helvetisk som det ser ut nu) utan en endaste tår och det ska jag göra genom att bli ännu bättre på att planera än vad jag eftersträvade till det här året.

    Jag tycker om balansen som du håller i bloggen så som det är nu är det nog ingenting jag vill läsa mer om än vad jag gör i dagsläget..eller jo, fler träningsinlägg kanske. recepten uppskattas alltid även de och det är kul att se din vardag också. :)

    SvaraRadera
  15. Hej, jag har precis hittat hit men tycker verkligen om din blogg och du verkar ha en genomgående sund inställning till kost, hälsa och träning. You go girl! Jag hade velat ha mer recept, försöker äta så mycket raw som möjligt så smoothie och juice recept uppskattas särskilt mycket.

    Mina mål för 2011 är att genomföra klassikern, sprang Lidingöloppet i september så nu är fokus på Vasaloppet. Ska även tävla DM i kickboxning så fokus ligger mycket på teknik och sparring.
    Ser överhuvudtaget fram emot ett spännande och utmanande är med mycket raw food och träning!

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Tack för inspirerande blogg. Jag började läsa din blogg för ungefär ett år sedan när jag själv bestämde mig för att starta min resa. Jag gick upp ca 30 kg under min graviditet då jag drabbades av havandeskapsförgiftning, trodde i mitt stilla sinne att iallafall några av dessa kilon skulle försvinna efter förlossningen. Men för att klara av den första stressiga tiden åt jag massor för att orka. Ingen bra strategi så här i efterhand ;-)
    Men i januari i år bestämde jag mig för att göra något åt saken, då mitt blodtryck fortfarande var högt och jag ville bli pigg igen! Jag läste allt som kom i min väg om olika kostråd vad gäller både hälsa och viktnedgång och valde LCHF. Har nu gått ned allt och lite till och känner mig som en annan människa. Under 2012 är mitt mål att leva så hälsosamt jag bara kan för att på bästa sätt förhoppningsvis kunna bli gravid igen och klara mig ifrån både extrem viktuppgång och högt blodtryck!

    Tack för inspirationen och jag läser gärna mer om din strategi av val av kost osv.

    Mvh
    Sofia

    SvaraRadera
  17. Bara en liten anmärkning. Jag tror minsann att du menar 9 december, inte november?!

    SvaraRadera
  18. Mina mål för 2012:

    Att komma i mina favoritjeans (från strl 42 till 38)
    Att äntligen komma till ro i själen och acceptera livet som det är och faktiskt vara nöjd med det (svårt som fan)

    Gillar blandningen av inlägg i din blogg, men recept är alltid roliga att få. Speciellt fler förslag på frukostar!
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  19. Kul med Tävling!

    Jag har flera mål med det kommande året. På träningsfronten vill jag klara av 15 st armhävningar samt bli starkare i bål och rygg. I övriga livet vill jag klara av min kommande tentor samt lära mig att stressa ner och inte hetsa för minsta lilla sak. Sista målet blir att starta en blogg ;)

    SvaraRadera
  20. Och en liten komplettering till tidigare inlägg - Jag får supermycket inspiration av dina nyttiga vegetariska recept, så mer sånt :)

    SvaraRadera
  21. Under 2012 vill jag fortsätta leva hälsosamt, vara glad och framförallt MÅ BRA!

    Förra nyårslöftet var att byta livstil och gå ner i vikt. Nu har det gått snart 1 år och jag är 16 kilo lättare och jag har aldrig varit så stolt över mej själv som jag är nu!

    Jag vill vara med och tävla såklart :)

    SvaraRadera