söndag 3 mars 2013

Recept: Pannkakor med hallonkräm (Paleo & LCHF)

Hello Sunday! Man måste ju älska sitt immunförsvar, mitt verkar gå på någon slags uppåtdrog. Vaknade i fredags med feber och halsont, i lördags var febern long gone och bara lite halskli fanns kvar. I dag: Pigg som aldrig förr! Förkylningen hade med andra ord en kort karriär. Skönt! Skippar gymmet i dag ändå för att vara på den säkra sidan och satsar på måndag istället.

Anyways... I lördags rörde jag ihop en supergod frukost! Och den var så vacker, så rosa... Precis som mat ska vara! Vackert OCH gott. Pannkakorna gjorde jag efter mitt recept som ni hittar HÄR! Hallonkrämen däremot, den ska ni få veta hur man gör! Läs vidare...
Hej lördag! ☺✨#paleo #eatclean #breakfast #foodie
Hallonkräm
Topping till tre portioner pannkakor

1 förpackning kokosmjölk (jag rekommenderar Santa Marias lila tetra men en konserv funkar fint!)
äkta vanilj
1 dl frysta hallon

Gör så här: Ställ en oöppnad förpackning med kokosmjölk i kylen över natten (helst!) eller i minst fem timmar. Öppna förpackningen och gröp försiktigt ur det översta lagret. Kokosmjölken kommer i kylen dela upp vattnet och grädden så att den tjocka kokosgrädden ligger överest. Försök att inte få med något vatten! Lägg grädden i en mixer tillsammans med äkta vanilj efter smak och frysta hallon. Mixa tills du får en jämn rosa grädde. Lägg på pannkakorna!

4 kommentarer:

  1. Men ååååhh, gud så gott! :) ser framemot vår träning i veckan, då ska du få visa mig hur man tränar på riktigt. Nu vet du ju vad min målbild till hur jag vill se ut om några veckor är, ha ha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, som sagt målbilden - det klarar du!

      Radera
  2. Hej Danielle, vill bara säga att du är så himla grym! Jag har följt din blogg ett tag men inte riktigt vågat ge mig ut i paleo svängen dels för att jag är vegetarian och för att jag inte gillar ägg..Blir inte så mycket kvar då förutom veggies sen har jag varit rädd för att tappa orken på träningen! :)) Men nu har jag skärpt till mig och ska försöka få det här att funka i 30 dagar och du är en stor inspiration! Synd att risproteinet inte finns i någon god smak som typ vanilj, men det får väl gå ändå! Anyway, ha en bra dag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men TACK vilka snälla ord! Och berätta gärna hur det går att käka veggo-Paleo, superintressant! Lycka till!

      Radera