fredag 22 mars 2013

20 vägar till helvetet

Här kommer passet som jag och Ellen körde som sista pass tillsammans i tisdags. Det heter 20 vägar till helvetet... För att det är just det! Man gör alltså alla de här övningar efter varandra, utan paus (och såklart gör man dem ordentligt och fuskar inte!) och tar tid på hur snabbt man klarar det. Vi gjorde passet på 15 minuter och 1 sekund. Sedan var vi helt SLUT! Tror aldrig jag har haft så röda kinder i hela mitt liv.

Jag tycker sådana här korta, maxade pass är ett kul tillskott till min vanliga styrketräning. Det är flåsigt, kickar i gång fettförbränningen och bättrar på konditionen. Så övar man upp lite explosivitet också. Framförallt är det KUL!

Ni hittar hela passet nedan, med länkar till övningarna. Kör detta i helgen! Det enda ni behöver i utrustningsväg är en kettlebell, en boll som väger mellan 5 och 7 kilo och en stol eller pall med 50 cm höjd.
Gårdagens helvetespass. Tog en kvart, svetten sprutade och pulsen var i taket! Lägger upp det på bloggen i kväll med länkar till övningarna!
20 VÄGAR TILL HELVETET

20 utfall med hopp (LÄNK!)
19 airsquats (LÄNK!)
18 höftlyft (9 reps per sida) (LÄNK!)
17 gående utfall (LÄNK!)
16 axelklappar (LÄNK!)
15 step-up (50 cm stol eller bänk) (LÄNK!)
14 dynamisk planka (LÄNK!)
13 jumping jacks (LÄNK!)
12 dips på bänk (LÄNK!)
11 ryska svingar med 8-12 kg kettlebell (LÄNK!)
10 rygglyft (superman) (LÄNK!)
9 grodhopp (LÄNK!)
8 smala armhävningar (går bra på knä om du inte klarar på tå) (LÄNK!)
7 russian twists med 5-7 kg boll (LÄNK!)
6 burpees (LÄNK!)
5 wall balls med 5-7 kg boll (LÄNK!)
4 upphopp (LÄNK!)
3 minuter sidoplanka (90 sek per sida) (LÄNK!)
2 minuter löpning, på löpband eller ute
1 minut planka (LÄNK!)

Good luck!

6 kommentarer:

  1. Hej! Hur tänker du kring periodisk fasta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, jag är dåligt påläst! Det verkar ju funka riktigt bra för många. Jag skulle kunna tänka mig att prova det någon gång men hittills får jag effekten jag är ute efter (minskad fettprocent) genom att äta tre stora mål om dagen. Så just nu tänker jag, if it ain't broke, don't fix it. Även om jag är nyfiken ;)

      Radera
  2. Hej !! Härligt pass .. jag kanske "stjäl" det och länkar till dig om det är ok !??
    =)

    SvaraRadera
  3. Hej! Roligt pass- det måste jag prova så fort jag känner mig helt återställd efter sjukhusvistelsen:) Kram

    SvaraRadera