tisdag 20 november 2012

Nyttonötproteinbollar

I bland orkar jag inte ens tänka på recept (då äter jag oftast baconsallad eller en bit kyckling med sallad) medan andra gånger - då smäller det till och jag kan inte tänka mig något roligare än att experimentera loss i köket. För sex år sedan kunde jag knappt koka pasta ordentligt (en klassiker var gången jag skulle smälta choklad till en efterrätt på en tjejmiddag, släppte ner en hel chokladkaka direkt i kastrullen, vred upp värmen till max och gick till badrummet för att sminka mig...) men när jag var runt 20 år gav jag mig tusan på att lära mig laga mat och nu räknar jag mig nog som rätt påhittig och bra i köket, till alla mina vänners stora förvåning.

I går fick jag något slags ryck och höftade fram nötbollar som blev (!!) fantastiska! Dessutom genomnyttiga och fulla med bra energi. Nästa gång ska jag justera lite, mäta ordentligt och DÅ kan ni få receptet!
Healthy energy
Om ni vågar experimentera på egen hand så gjorde jag smeten på valnötter, hasselnötter, några dadlar, kokosolja, jordnötssmör, vatten, kakao, carob och risprotein.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar