tisdag 20 november 2012

Svar på läsarfråga!

Fråga: Hej Danielle!

 Först och främst vill jag tacka dig för en otroligt bra och inspirerande blogg. Tack för att du visat att det faktiskt går att komma i form utan massa krångliga dieter och måltidsersättningar. Imorgon hoppar jag på ditt program sex veckor till toppform och är taggad till tusen. Dock skulle jag behöva svar på ett par frågor. Hoppas det inte är för mycket begärt. Är allergisk mot både sojaprodukter och nötter så hur funkar keso eller yoghurt till frukost? Tips på annan bra frukost? Och återhämtningsmål, behövs det om jag tränar vid ungefär nio och sen är inte lunchen förrän klockan tolv. Isåfall, vad är dett bra återhämtningsmål? Funkar en banan och mjölk eller skulle du rekommendera något annat? Tror det var allt.. Hoppas det inte var för mycket begärt. Och ännu en gång, tack för en helt amazing blogg!

Svar: Hej! Tack för snälla ord. Personligen håller jag nere på mejerier men jag äter mycket nötter och eftersom du är allergisk mot det måste du ju kunna hitta andra alternativ. Keso och yoghurt är bra proteinkällor och jag tycker det är en bra frukost. Ät med lite bär och frön kanske? En annan bra frukost är bovetekex med avokado eller kalkon med ägg. Frökex med tonfisk eller kalkon kanske också kan vara något? En frukost rik på bra fetter och protein kommer hålla dig mätt länge! Eller så gör du min nötgröt (RECEPT!) fast byter ut nötterna mot boveteflingor. Som återhämtningsmål skulle jag rekommendera en proteinshake (prova Holistics och blanda med vatten), enligt mig behövs inte mycket mer än så men självklart funkar banan och mjölk också speciellt om du är på språng utan proteinpulver med dig. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar