torsdag 8 november 2012

FALL FITNESS CHALLENGE: VECKA 5

Snabb rapport!

Resultat vecka 5
Vikt: Minus 300 gram.Mått: Minus 1 cm i midjan.
Välmående: Äntligen har den där hemska hungern som jag har haft i en vecka nu (ni vet, man äter och äter men blir aldrig mätt) försvunnit. Känner mig normal igen!

Kommentar: Dessa första fem veckor har jag i snitt gått ner 800 gram i veckan, vilket är 300 gram mer än vad jag hade siktat på. Good job! Bäst är att jag känner enorm skillnad fast jag bara gått ner runt fyra kilo. Jag har mycket bättre definition och känner mig lättare. Nu börjar jag en ny cykel med träningen (tungt och max fem reps per set) och har därför blivit rekommenderad av min tränare att öka proteinintaget och portionerna något, så länge jag håller mig till tre måltider om dagen. Äter jag för lite då är risken stor att jag börjar småäta eftersom min kropp kommer behöver energi.

Hur går det för er?

2 kommentarer:

  1. Hej! Grymt jobbat!
    Jag har börjat träningen lite försiktigt igen efter att ha varit sjuk i 2 veckor i lunginflammation. Nästa pass med Philip är på tisdag.

    Jag kan också ha perioder, framför allt när jag tränar hårt, när jag är betydligt mer hungrig. Hur hanterar du det? Känner du aldrig att det finns risk för att du äter en för stor portion?

    Hade en liten fråga om ditt proteinintag också.
    Under tiden du gick ner till din målvikt, höll du koll på hur många gram protein du åt om dagen då?

    Siktar du på att få idag ca 2 gram protein per kilokroppsvikt per dag nu?

    Jag försöker få i mig 2 gram per kilokroppsvikt nu när jag styrketränar men tycker det är svårt eftersom jag samtidigt håller koll på kalorierna. Gått ner 10 kg nu, 10-15 kg kvar.
    /Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Jag vågar påstå att det går ganska bra för mig!
    Vågen har aldrig varit min vän och visade +0.8kg den här veckan (?).
    MEN från förra veckan har jag minskat 3 cm i midjan, 1 cm runt buken, 1 cm på varje lår, och 2 cm över torson.
    Så ändå en riktigt bra vecka liksom! :)

    SvaraRadera